Tidernas tider

Är det något jag kommer längta tillbaka till för varje dag under mitt liv så är det ponnytiderna.

Gallop-race på åkrarna, uteritterna, tävlingarna, vännerna och ponnyerna...

Det är så svårt att släppa, så ni som väl kan, passa på, rid ponny sålänge ni kan. För att skillnaden mellan att rida ponny och stor häst är stor, tro mig. Speciellt ni som rider på ridskola eller har mäjligheten att rida flera hästar. Passa på! Variera er! Man lär sig sjukt mycket, för alla individer är olika. Det spelar ingen roll om det tex skulle vara två sega hästar, de är fortfarande olika.

Jag kommer aldrig glömma Jens med hans "jag är hingst" fasoner, när han lyckades diaréa ner hela sin bakdel på en dressyrtävling, hans urgulliga personlighet, min boll som slog ponnyryttarna på tävlingsbanorna <3
Inte heller coola Spikkel som klår andra med hästlängder utseendemässigt, även personlighet, mysigare ponny får man leta efter!
Och aldrig Amber, så sjukt häftig ponny om utantvekan har superkrafter, hon är helt grym.

Alla tre grymma läromästare och jag kommer aldrig glömma allt det jag lärt mig av dom och alla de underbara komplimangerna vi har fått från alla!

Sen har jag ju turen att jag har Sunny, så ridningen släpper jag inte helt. Det blir tom mer! Men ponny tiderna är förbi, tyvärr. Men men, med svid i hjärtat får man helt enkelt tänka positivt och framåt, ny häst, nya möjligheter!

Och vafan, nu är jag privat ryttare fullt ut! Lite lättare att blogga då också :) Mera häst, för trots allt - häst är bäst.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0