Nya läsare

Har fått en del nya läsare, så tänkte snabbt skriva lite om mig och vem jag är.

Jag är Cornelia Nilsson, en 17 årig tjej (fyller 18 sent i år) som bor i Uppsala. Jag går andra året i gymnasiet. Har en pojkvän sen nästan 3år tillbaka och han är rena drömmen.
Jag är en riktig häst fjolla, och kommer alltid vara. Blev uppsutten på hästryggen redan vid 6månaders ålder och sen dess har jag hållit mig kvar.

Jag har aldrig haft en egen häst/ponny, det har alltid varit en dröm men möjligheten har inte funnits ännu tyvärr. Dock har jag världens underbaraste föräldrar som gjort allt för att jag ska försöka uppfylla mina drömmar/mål/ambitioner. (Jag är jävligt ambitiös, speciellt i ridningen, och envis ska vi inte ens tala om!) Och jag har haft underbara kontakter, vänner och tränare som hjälpt och stöttat mig på vägen.

Nu står ridningen rätt still för min del, jag är lite "extra matte" på en super söt storhäst nära mig som heter Sun City E. En äkta black beauty! Tanken var att jag skulle ha henne lite som min egen och träna & tävla som småningom (hon är 4) men just nu har hon ont men ingen har lyckats hitta vad det är, men snart ska hon på röntgen och förhoppningsvis vet vi då. Så på henne blir det inte mycket att rida på. Dock hoppar jag in då och då på träningar på min gamla ridskola eller hjälper andra yngre tjejer med deras ponnyer och rider/coachar/tränar. Funkar bra men jag saknar verkligen att sitta på hästryggen ofta ofta ofta!

Tidigare så tävlade jag tre utav ridskolans ponnyer, Jens, Spikkel och Amber. Kom upp till LC på alla, möjligen LC+5 och skulle debutera LB med Amber men det hann jag aldrig med tyvärr förrän jag sluta. Anledningen för att jag sluta är att ekonomin började att inte räcka till, mer och mer pengar skulle ut till ridningen ju duktigare jag blev och dessutom hade jag gjort mitt med ponnyerna, jag kom inprincip inte längre på dem. (Amber hade lite mer kapacitet men hon är ridskole häst så då vill dom inte riskera att hon blir skadad eller så, därav inte högre än LC). Och jag ville ju följa mina mål och ambitioner så jag valde, med stor sorg att lämna ridskolan för att satsa på Sunny (Sun City E) och tävla storhäst.

Så nu vart det jävligt långt detta, men jag försöker att ha detta som en hästblogg, men för tillfället är det mer en personlig blogg då jag inte rider så mycket just nu. Mer får ni reda på om ni läser äldre inlägg, annars kan ni ju alltid fråga eller så kanske ni får svar senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0